FÖRSÄLJNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR
För att kunna genomföra ett köp hos oss måste du godkänna våra köpvillkor, samt den behandling av de personuppgifter du lämnat i samband med köpet.
Personuppgifterna hanteras i enlighet med vår personuppgiftspolicy. Denna hittar du här länk till personuppgiftspolicy.
Beställning och beställningsbekräftelse
Beställningar görs normalt via kassarutinen i webshoppen.
I samband med beställningstillfället får du en beställningsbekräftelse per e-post. Kontrollera adressuppgifter och beställda varor så att dessa uppgifter är korrekta. Meddela eventuella felaktigheter omgående via e-post till: kontakt@tinawilhelmsson.se
Leveranstid
Beställningar skickas normalt 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen.
Leveranssätt
Beställda varor levereras med PostNord. Du får besked om ankommen leverans direkt från PostNord via sms eller e-post. Lämna därför alltid dessa uppgifter vid beställningstillfället (i webbshoppens kassarutin). Dom flesta försändelser kommer direkt till din brevlåda, om försändelsen är för stor kommer du att få ett sms när beställningen finns hos ditt postombud.
För ej utlösta försändelser tar speditören ut returfrakt och en returhanteringsavgift av oss. Kund som underlåter att hämta ut en gjord beställning debiteras dessa kostnader samt fraktkostnaden för den ursprungliga leveransen.
Pris
Alla priser är angivna i SEK och inkluderar svensk moms.
Betalning – privatpersoner
Tina Wilhelmsson anlitar PayPal och Swish för att hantera betalningar för beställningar gjorda via vår webshop.
PayPal hanterar olika betalningarsaltarnativ, t ex kortbetalning.
Fullständiga villkor för dessa hittar du på hhttps://www.paypal.com/se/webapps/mpp/personal
Ångerrätt
Enligt Distanshandelslagen (2000:274) kan du ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tar emot varan. Varor som returneras ska vara i ”väsentligen oförändrat skick”. Du har rätt att öppna varans förpackning och titta på dess innehåll men inte på något sätt skada eller förändra produkten. Under förutsättning att den returnerade varan uppfyller kraven på att vara i ”väsentligt oförändrat skick”, krediteras hela varuvärdet när varan anländer till oss. Returfrakt vid ångrat köp och eventuell fraktkostnad för ursprungsleveransen betalas av kunden.
Om du har ångrat ett köp, mejla alltid till kontakt@tinawilhelmsson.se och meddela att du ångrat dig och vill returnera varan. Var tydlig med att det gäller ett ångrat köp när du skriver till oss.
Reklamationer
Reklamationer av skadade eller felaktiga varor ska göras snarast möjligt, dock senast sju dagar efter mottagandet. Reklamationer görs visa e-post till kontakt@tinawilhelmsson.se
Uppge vilken vara det rör sig om, när den köptes och vad som är felet. Vi kontaktar dig då omgående angående hantering av retur/byte av varan. OBS! Skicka inga varor till oss innan vi kontaktat dig. Detta beror bl a på att det är Tina Wilhelmsson som ska stå för returfrakten vid reklamationer.
Vid felaktiga reklamationer av felfria varor debiteras returporto.
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Garantier
Tina Wilhelmsson har inget eget garantisystem, utan följer tillämpliga lagar avseende konsument- och distanshandel.
Organisationsnummer och kontaktuppgifter
Organisationsnummer: 770510-6925
Adress: Näset 994, 841 97 Erikslund
072-208 53 80
Vi reserverar oss mot tryckfel och skrivfel på webbshop, samt för slutförsäljning av varor.